Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | В ресторанта | Британски барман приготви коктейли в София

Британски барман приготви коктейли в София

Автор: Ина Андреева

Фотограф: Horemag
Тим Стоунс, посланик на марката Beefeater, направи джин дегустация и демонстрация на коктейли за бармани, мениджъри на заведения и за медии в рамките на дневната програма на Beefeater London Dress Code 80’s в София.
Коктейлите на Тим:
Beefeater dry
2 части джин
1 част лимонов сок
1 част захарен сироп
лед
газирана вода за допълване
Cosmopolitan
2 части джин
малини
triple sec или портокалов ликьор
захарен сироп
"Александър"
равни части джин
шоколадов ликьор
сметана
лед



Той представи няколко коктейла, подходящи за лятото, които според него ще имат успех и в България.

Професионален барман от Лондон, първоначално той съвсем не възнамерявал да се посвети на изкуството на приготвяне на коктейли. Посещавал бизнес училище и имал съвсем други намерения за бъдещата си кариера, докато не попаднал веднъж на демонстрация в лондонски бар, която преобърнала идеите му за професионална изява.

"Останах поразен от майсторството на бармана и си казах: Страхотно, точно с това искам да се занимавам!" Речено – сторено, и само след няколко месеца той вече имал завършени бармански курсове и започнал новата си реализация. "Научих много за напитките и за правилата за смесването им. Натрупах богат опит в индустрията на спиртните напитки и през 2009 г. се присъединих към Chivas Brothers като посланик на джин Beefeater. Имам страхотна работа – да пътувам, да правя коктейли с джин и да разказвам на хората историята му", казва Тим.

Участвал е в много обучения на бармани в различни държави по света. Не навсякъде и невинаги всичко минава гладко, разказва Тим. По време на демонстрация, предавана на живо по телевизията в Испания, шейкърът се отворил и го залял целия. "Беше много конфузна ситуация", спомня си той.

Според него най-важното за един барман е не да залага на сложните комбинации, а да се придържа към класиката и да използва пресни съставки, които прибавя към коктейла. Това е и съветът му към всички негови колеги в България.

Историята на джина
Надхвърля пет столетия. Напитката възниква под името Genever някъде около 1500 г. в Холандия, където отначало за медицински цели я приготвят с добавка на хвойна. Малко по-късно е открит и много приятен страничен ефект, който направил интереса към нея масов.

По време на 30-годишната война, когато англичаните помагат на холандците в борбата им срещу испанската корона, те много харесват напитката. След завръщането си у дома те вече са толкова пристрастени към нея, че се опитват да я пренесат на местна почва. В края на XVII век настъпва истинска треска за джин – всеки може да произвежда джин, стига да уведоми властите две седмици предварително. В резултат на това вкусът на джина става ужасен, а алкохолът струва значително по-евтино от бирата. През 1733 г. в Лондон са произведени 11 млн. галона, което означава два литра джин седмично за всеки жител на града, включително пеленачетата. Около една четвърт от населението се изхранва с производство и продажба на джин, а около 5 хиляди деца годишно умират от алкохолно отравяне.

Тогава властите предприемат мерки срещу масовото алкохолизиране на най-бедните слоеве и въвеждат данък върху производството на джин. Сумата от 50 лири е значителна по онова време, така че броят на производителите рязко намалява. За да могат по някакъв начин да си възвърнат разходите, производителите започват да експериментират с вкуса и рязко повишават качеството на напитката. Точно тогава производството на джин се превръща във фамилен бизнес и се залагат основите на марките, които са ни познати и до днес – Gordon’s, Booth’s, Burnett’s White Satin и Nicholson’s Gin. Тогава се създава и Beefeater, чийто основател е Джеймс Бароу от Южна Англия. Човекът купува съоръжения и прави първата си дистилерия в Челси. По професия бил аптекар, така че смело експериментира със съставките, търсейки онези, които най-добре се допълват. Когато харесва резултата, нарича напитката бифитър по името на пазителите на Кулата в Лондон, която според него е истински символ на града.





НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly