Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | В ресторанта | Какви храни и напитки предлагаме на туристите

Какви храни и напитки предлагаме на туристите

Автор: Ина Андреева

[Shutterstock]
Имало един предприемчив търговец. Успял да закупи кашкавал с ниска цена и приемливо качество и се зарадвал на възможността да спечели. Казал си: "При толкова хотели по морето няма начин да не го продам." Дори се замислил дали пък закупеното количество не е прекалено малко... Отишъл при хотелиер в известен български курорт и му предложил кашкавала по 4.50 лв. килограмът и чул отговор: "Ти луд ли си? Аз го купувам по лев и петдесет."

Историята е съвсем истинска. Името на търговеца спестяваме по негова молба, а на хотела – защото тази история би могла да се случа в почти всеки хотел, който работи по системата all inclusive.
Готвачите по морето трябва да проявяват чудеса на изобретателност, за да могат да изхранват туристите със сумите, които им се отпускат, смята Жоро Иванов, председател на "Евро-Ток – България". По думите му в някои хотели за изхранването на един човек дневно се отпускат 6-7 лева. До голяма степен според него проблемът се предопределя от късия летен сезон и от липсата на стратегия по отношение на използваните продукти и възможните компромиси. Няма ги и хората, които могат да го направят, казва той.

Някои производители на бира излязоха от такива хотели поради това, че се търси бира с много ниска цена и съответно много ниско качество.

Според шефа на "Домейн Бояр" Маргарит Тодоров в хотели, които работят на all inclusive, трябва да се забрани предлагането на вино, което струва лев литърът. "По-добре изобщо да не се сервира вино, отколкото да се предлага напитка със същото име, която обаче съдържа всичко друго, но не и вино", подчертава той. По думите му това съсипва репутацията на българската винарска индустрия, на хотела, който си позволява в ресторантите му да се сервират боклуци, а в крайна сметка – и на целия български туризъм. Защото туристите, завърнали се у дома, няма и да си помислят да си купят българско вино. Стига се до парадокса чужденци да се чудят защо има толкова голяма разлика между виното, което са пили в ресторанта на all inclusive хотела, и купеното от рафта в магазина, посочва Тодоров.

Валидно е и обратното – онези, които са опитали хубави български вина, продължават да го търсят и в собствените си държави. Храната и виното могат да бъдат добър маркетингов инструмент за генериране на нови пазари и да пренесат положителния ефект върху винарския и лозарския сектор, смята ресорният заместник-министър Иво Маринов. По време на бизнес форума "Храни и напитки" през юни в София той припомни, че по данни от зимния сезон 72% от туристите са оценили кухнята в България като добра, а храните и напитките получават оценка 4.5 (при максимална 5) и са на трето място по удовлетвореност на гостите. Нещо повече – 15% от младите хора, посещаващи страната ни, биха посетили кулинарни турове, а 18% – винени, което показва нарастването на интереса към българската кухня и вино.

Министерството на земеделието и храните междувременно започна съвместно с Асоциацията на месопреработвателите акция "Вкусна ваканция 2010 г. – да възродим славата на българските храни". Стартът бе даден от министър Мирослав Найденов, според когото инвазията от вносни храни в България е много силна. "Затова да приканим туристите да опитат уникалния български вкус", призова той. По думите на Найденов трябва да бъдем малко повече шовинисти и да подкрепим българския производител.

Представителите на туристическия бранш са съгласни да подкрепят българското, стига да е качествено. Според професионалистите в момента проблем не е безопасността на храните, които се предлагат в заведенията за хранене, а тяхното качество.

Очакванията са, че въвеждането на държавен стандарт за основните хранителни продукти и контролът от страна на бъдещата Агенция по безопасност на храните ще допринесат за увеличаване на качеството на храната.



Дискусия1 коментар+
Анонимен потребител
от стан68 Анонимен, 09 септември 2010, 13:34 1 Намирате този коментар за неуместен?

all inclusive Уби ресторантите!!!Трябва да се забрани със закон в България тази система на туризъм,или да има много стриктен контрол на продуктите които се продават на туристите в тези хотели.Печалбарството и некадърноста на някои 'колеги'убива реалния продукт който предлагаме всички които искаме да ПРАВИМ ТУРИЗЪМ


НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly