Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Новини | България | 44,8 млн хектолитра бира продадени в България през 2011

44,8 млн хектолитра бира продадени в България през 2011

Автор: Horemag.bg

Фотограф: Shutterstock
Общо  4 840 000 хектолитра бира или по 67 литра на човек са продадени през 2011 г. от фирмите, членуващи в Съюза на пивоварите в България /СПБ/, съобщи председателят на Съюза Рууд Ван ден Ейнден пред журналисти. Това оставя продажбите на нивото на пазара от миналата година, когато те са били 4 815 000 хектолитра. Основна цел е през 2012 г. да се стабилизират продажбите и да се запазят обемите на производството и търговията.

Данните на съюза сочат, че пазарът все още не се е възстановил от последствията на икономическата криза. Продължава преориентирането на консуматорите към продажби на бира за вкъщи и пиво от по-ниския ценови сегмент. Нараства делът на продажбите в РЕТ-бутилки, който вече е 57%, за сметка на търговията на бира в стъклени бутилки - 32%. 

Според анализаторите на СПБ пазарът е силно повлиян от поредното свиване на бюджетите на домакинствата и на потребителските нагласи вследствие на очакванията на нова рецесия. Към това се добавя целогодишният спад в обема на "студения пазар", причинен от затварянето на много обекти ресторанти и кафенета, намалелите продажби в заведенията и в курортните центрове, масовото навлизане на евтини собствени марки на търговските вериги /понякога от внос/ и пакетите "all inclusive".

През 2011 г. пивоварните компании са инвестирали над 50 милиона лева в ново оборудване, изграждане на логистични центрове и производствени помещения. През изминалата година на пазара са предложени девет нови асортимента и марки бира.





НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly