Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Новини | Свят | Американски експерт: разумното ценообразуване върши по-добра работа от промоциите

Американски експерт: разумното ценообразуване върши по-добра работа от промоциите

Автор: Horemag.bg

Автор: архив
В момент, когато търговската мрежа разчита предимно на намаленията, американска консултантска компания предлага начин да се повиши трафикът към заведенията, без при това да се намаляват цените.

Според Рей Коен, експерт в базирана в Лос Анжелис консултантска фирма, въпреки нарастващите като цяло продажби в сектора храни и напитки, много ресторантьори и ритейлъри продължават да залагат на промоциите. Той казва пред Blumberg Businessweek, че  разумното позициониране и ценообразуване вършат значително по-добра работа, отколкото промоциите. Експертът не е фен на тенденцията към повсеместно използване на талони за намаление. Експертът посочва, че мнозина ресторантьори в стремежа си да увеличат приходите, тръгват по погрешния път на предоставяне на намаления и талони за възстановяване на трафика към заведенията. Проблемът според него е, че намаленията привличат само определен тип клиенти. Първият е търсачите на най-ниска цена и при тях не може да се създаде лоялност. Те винаги търсят намалението, така че ако утре видят промоция в съседното заведение, няма да се върнат при вас, казва Коен. Втората група, вероятно най-голямата, са съществуващите клиенти. В резултат на намаленията те може да започнат да идват по-често и да увеличат бизнеса, но не след дълго ще започнат да се чудят дали пък редовната цена не е завишена и ще идват само когато е обявена промоция.

Третата група са нови посетители, които идват благодарение на намаленията и промоциите, но обикновено броят им е твърде малък и приносът незначителен.
Експертът смята, че е значително по-целесъобразно да се въвеждат нови продукти и нови концепции в менюто на добра цена, които ще задържат задълго интереса на потребителите. Според него е добре да се види какво правят успелите конкуренти и се заимстват някои техни идея - например, "меню в менюто", която според него е работила доста успешно. Тук могат да се включат някои деликатесни продукти при много добро съотношение цена/качество. Редизайн на менюто или включването на брандирани продукти също носят успех, подчертава Коен.





НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly