Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | В ресторанта | Николай Крушовски: Ресторантът може да води гости

Николай Крушовски: Ресторантът може да води гости

Автор: Екатерина Геловска

Фотограф: Архив
За разлика от стандартния случай, когато туристът избира отначало дестинацията, после хотела и едва след това обръща внимание на ресторанта, може да се случи и обратното: една идея за промяна в ресторанта да доведе повече гости в хотела.

Хотелът е "СПА хотел Хисар", а идеята е да се предложи безплатен салатен бар при определени условия. Тя принадлежи на генералния мениджър на хотела Николай Крушовски, който от години оглавява хотела и успя да завоюва наградата на БХРА "СПА хотел на 2010 г.".
Четиризвездният хотелски комплекс разполага с основен ресторант, панорамен ресторант, лоби бар, боулинг бар, бистро и нощен бар. "По принцип гостите ни идват най-вече през уикенда, затова се замислихме как да развием бизнеса и през седмицата. Вместо да сваляме цените или пък да понижим качеството на обслужването, решихме да осигурим повече добавена стойност за гостите ни. Идеята възникна като на шега — предложихме на индивидуалните гости за вечеря в дните от неделя до четвъртък

Безплатен салатен бар
"А една салата е най-невинният повод човек да си поръча и една ракия", шегува се мениджърът. Онези, които идват заради салатата, си поръчват обикновено и нещо друго — едни след салатата си поръчват основно ястие, други — алкохолни и безалкохолни напитки. Идеята проработила и се харесала на много от клиентите, най-вече на възрастните хора, на семейства с малки деца, както и на чуждестранните туристи от Израел и Русия. Едно такова решение наистина ни помогна да развием бизнеса и да привлечем гости и през седмицата, казва Николай Крушовски.
Това не е единствената добра идея. Отскоро в комплекса има и сомелиер, който направи напълно

Нова винена листа

като смени изцяло нейната визия. "Сега сомелиерът следи за всички новости на пазара, за наградите, които се печелят, проучва тенденциите и промените в потребителското търсене, организират се вътрешни дегустации, на които се избират новите вина, които се включват в листата. Голям е изборът на вината от региона, както и на всички по-известни изби. Имаме и вина от малки бутикови изби, които предлагат вина за ценители. Така вече можем напълно да отговорим на вкусовете на нашите гости", пояснява Николай Крушовски. По думите му вече има много клиенти, които разбират от вина и ги търсят, и ако не ги намерят, биха реагирали с негативни отзиви и коментари. Сега сме в състояние да задоволим и изискванията на най-взискателния клиент, защото асортиментът е богат, а персоналът е обучен и може да отговори компетентно на всички въпроси, посочва той.
Не само вината са от региона, и продуктите в ресторанта се купуват предимно от местни фирми. Така се постигат две цели — помагаме на хората, които правят бизнес наоколо, и постигаме устойчиво развитие, казва мениджърът.

Кафе за ценители

Още една особеност е "Менюто на удоволствието", което се предлага на посетителите на лоби бара заедно с основното меню. То включва ексклузивни кафета и чайове. В кафе менюто са включени специални блендове кафе, доставени от бутиков производител в Италия. Тук гостите могат да избират между "Мистър Ексклузив" — бленд на кафета от Южна Америка, Азия и Централна Африка, "Джамайа блу" — най-престижното кафе в света, чиито зърна, преди да бъдат изпечени, са синьо-зелени на цвят, кафе от Колумбия, Мексико, класическо италианско кафе, както и безкофеиново, ароматното "крем карамел" и лешник.

Персоналът

Около 70 души са заети в сектор "Хранене" в хотелския комплекс. Работят целогодишно, защото през зимата и между сезоните тук се организират много събития, пояснява Николай Крушовски. През седмицата се организират много семинари и конференции, а средната годишна заетост на хотела е 40%, така че се постига добра заетост на персонала. И докато на индивидуалните гости се предлагат отстъпки в храната, тук отстъпките са предимно за хотелско настаняване. Заетостта се постига както благодарение на добрата работа с туроператори и организатори на събития, така и на качествения продукт, който се предлага на балансирана цена, убеден е Николай Крушовски.





НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly