Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Храни и напитки | Производителите на шоколад се борят с поскъпването

Производителите на шоколад се борят с поскъпването

Автор: Horemag.bg

Фотограф: Юлия Лазарова
Великденските празници обикновено носят големи приходи на компаниите - производители на шоколадови и сладкарски изделия. Но не и тази година, след като фирмите се сблъскват с галопиращо поскъпване на какаото без да могат да си позволят  да повишат крайните цени, информира и Би Би Си.

За пет години световните цени на какаото скочиха двойно. Докато през април 2006 г. на лондонския пазар на фючърси сделки се сключваха по 896 паунда, сега цената стигна 2000 паунда за тон. Най-голямо влияние върху котировките имаше политическата криза в Кот Д'Ивоар, който е най-големият износител в света на какао. Поскъпва не само какаото, но и други суровини, които се влагат в производството на шоколад, казва Джонатан Паркман от финансовата компания  Marex Financial.

Големите производители опитват да ограничат поскъпването за крайните потребители. По данни на Би Би Си американската Hershey's вдигна цените си тази година с една 10 на сто, швейцарската Nestle успя да ограничи поскъпването до едва 1.6%, а британската Cadbury прилага план за икономии, който ще й позволи да замрази цените си.

Според експерти, цитирани в публикацията, въпреки нестабилните цени качествените шоколадови изделия имат твърди привърженици сред потребителите. Прогнозите са за ръст на сезонните продажби с 13% през следващите 4 години. 





НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly