Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Тема на броя | Традиционният хотелски софтуер е мъртъв

Традиционният хотелски софтуер е мъртъв

Автор: Спас Спасов

[Shutterstock]
За тенденциите и предизвикателствата в разработването на софтуер за хотели  с Красимир Тръпчев, управител на "Клок ХC", разговаря Спас Спасов


Какви са тенденциите в разработките и приложението на хотелски софтуер у нас и по света?


На нивото на предизвикателствата на времето – хотелският софтуер от ново поколение ще представлява по-елегантна, напълно интегрирана платформа, сливаща управлението на ежедневните операции, на онлайн каналите и на традиционните продажби.

Днес хотелският софтуер е широко разпространен продукт, използван в над 95% от хотелите по света и у нас. Познат преди всичко като PMS – Property Management System, хотелският софтуер е доказана, но в същото време вече малко остаряла продуктова концепция от 90-те години на миналия век, насочена преди всичко към вътрешната организация на хотела – важно, но отдавна не най-важното предизвикателство пред съвременните хотелиери.

Интелигентните хотелски мениджъри знаят, че днес има далеч по-важни цели – онлайн порталите, прехвърлянето на трафик и резервации директно през собствения уебсайт, взаимодействието и връзките с гостите. За да решат подобни предизвикателства, на хотелиерите се налага да използват цял куп технологични решения и да плащат на множество отделни доставчици. По този начин сегашният технологичен набор от приложения е тромав, труден за използване, скъп и ниско ефективен.

Сегашният хотелски софтуер – PMS, CRS, channel managers, sales & catering, WBE, се нуждае от цялостен редизайн, така че да отговори на най-важните задачи на сегашните хотелиери. Сега отделните приложения ще бъдат заменени от ново, по-ефективно и по-елегантно решение, обединяващо всички функционалности по един лесен за ползване начин, сливащ операции, онлайн канали и традиционни продажби.

Как хотелските продукти от следващо поколение ще улесняват работа на хотелиерите?

Вместо проста автоматизация на оперативните процеси (фронт офис, домакинство, фактуриране) хотелските софтуери от следващо поколение ще бъдат ориентирани към всички онези процеси, които доставят най-висока добавена стойност за хотелиерите – онлайн дистрибуция, изграждане и поддържане на връзки с клиентите, превръщане на уебсайта на хотела в основен продажбен канал и максимализиране на продажбите.

Те ще пестят усилия и разходи на хотелиерите, сливайки в едно приложение управлението на операциите, на традиционните продажби и на онлайн каналите. Това означава по-малко разходи за купуване или ползване на софтуер, което се налага алтернативно при работа с отделни доставчици.

Хотелският софтуер от следващо поколение няма да бъде повече "затворен" зад стените на хотела. Той ще предоставя най-ефективния в ценово отношение начин за работа с все по-значимите онлайн канали за резервации. Посредством директните интерфейси, сертифицирани с водещи онлайн портали за резервации като booking.com, expedia.com, hotel.de, venere.com и други, хотелиерите ще могат да спестят абонаментните такси за самостоятелни канални мениджъри, минималните месечни комисиони на CRS доставчици или допълнителните комисиони, които тези доставчици тарифират над комисионите на съответния портал.

В същото време ще позволява на хотелиерите да управляват от едно-единствено място в реално време всички традиционни и онлайн канали – хотелска рецепция, резервационно бюро, продажби, хотелския сайт, публичните резервационни сайтове и GDS. По този начин хотелският софтуер от следващо поколение ще в състояние да продаде повече стаи на наличните в момента цени. В допълнение, хотелският софтуер от следващо поколение ще помогне на хотелиерите да спазват паритета на цените и най-добрата налична цена (Best Available Rate) между отделните си онлайн партньори.

Хотелиерите все повече осъзнават необходимостта от превръщането на хотелския уебсайт в основна точка на взаимодействие с техните клиенти и партньори. Така те едновременно изграждат директна връзка с тях и го правят по най-рентабилния за тях начин – без посредници.

Хотелският софтуер от ново поколение ще предоставя напълно интегрирана интернет резервационна система (web booking engine – WBE). WBE ще позволява на клиентите да проверяват наличности и цени в реално време, включително по действащите в момента промоции. Всички резервации ще постъпват директно в базата данни на хотела без нужда от ръчно превъвеждане. Допълнително WBE ще позволи на агентите и корпоративните клиенти да правят запитвания и да резервират по договорните си цени директно в базата данни на хотела.



Дискусия14 коментара+
Анонимен потребител
от Стефан Анонимен, 10 януари 2011, 20:55 1 Намирате този коментар за неуместен?

Господата от Клок не са точните хора, които биха могли да дадат една точна преценка за това, какво би било бъдещето. Всеки който е използвал продукта има е наясно колко недостатъци има той. На пръв поглед добра идея за управление на резервации, събития, GDS и т.н., е превърната в продукт, който всички имали честта да работят с него мразят до мозъка на костите си ....

Стефан е адски прав. Да това, което говори управителя на Клок е вярно, в общи линии всеки в хотелиерството знае тези неща, но не мога да разбера как правиш някакъв софтуер без да слушаш бранша, специалистите и хората , които работет с него + адски некачествен сървис.

хмммм....

Анонимен потребител
от Гост Анонимен, 18 януари 2011, 06:51 3 Намирате този коментар за неуместен?

Както повечето статии в групата на Економедиа ... Автора е познавал управителя на Клок и са седнали някоя вечер на разпивка ... и така двамата специалисти сътворили интервюто.

Анонимен потребител
от Габриела Анонимен, 25 януари 2011, 09:09 4 Намирате този коментар за неуместен?

Аз работя с Клок вече няколко години, още преди да пуснат новата си версия и съм доволна. Не знам обаче защо коментирате Клок в случая когато статията е за хотелски софтуер по принцип

Описаната идея на новото поколение софтуерно решение е добра, но за да я създадеш Работеща е необходимо отлична основа, а практически Клок нямат най-добрия софтуер на туристическия пазар. Работила съм и с техния хотелски софтуер и с друга конкурентна фирма (но няма да я споменавам, за да не излезе, че целта на написаното е реклама), коят е в пъти по-добра и гъвкава.

Анонимен потребител
от Stefan Анонимен, 01 февруари 2011, 23:11 6 Намирате този коментар за неуместен?

Не е лоша идеята за сливане на функциите,ако това ще ни спаси от кожодерите от букинг.ком ))

Анонимен потребител
от Стефан Анонимен, 02 февруари 2011, 12:16 7 Намирате този коментар за неуместен?

От букинг.ком спасение няма!

букинг не са чак толкова лоши. А за въвеждането на една интегрирана система наистина е настанало време,нека Клок да покажат какво могат да направят и техните конкуренти също, това би било от полза за целия бранш.
И да сървиза на Клок не струва.

Анонимен потребител
от Желязков Анонимен, 07 февруари 2011, 18:17 9 Намирате този коментар за неуместен?

Първо, темата е полезна и интересна. Ние от няколко месеца вече ползваме интерфейси на Клок към букинг и експидия. Изглежда много полезно. Само да ви кажа че няма никакво отражение върху комисионните, просто не се налага да работим с няколко системи.

Анонимен потребител
от Valkana Анонимен, 11 февруари 2011, 20:36 10 Намирате този коментар за неуместен?

Ot Booking.com moje6 da se spasi6 kato obogati6 i raznoobrazi6 distribucionnite si kanali. V dne6no vreme marketingovite re6enia sa tolkova mnogobroini i gavkavi, 4e edin distribucionen kanal kato Booking.com moje da monopolizira prodajbite ti samo ako ti mu pozvoli6!

Анонимен потребител
от Стефан Анонимен, 16 февруари 2011, 22:59 11 Намирате този коментар за неуместен?

Съгласен съм с теб. Така или иначе туропараторите видимо са със залязващи функции, за сметка на директните продажби от сайтовете на хотелите. Но Booking си е сериозен казал и е хубаво да се използва.

Анонимен потребител
от Антон Герогиев Анонимен, 16 април 2011, 10:07 12 Намирате този коментар за неуместен?

Статията е реклама на новия продукт, който клок се опитват да направят. В представянето на информацията е пропуснато едно основно звено в туризма - туроператорите. Хотелиерите са пряко зависими от туроператорите, които в повечето случаи определят цените. Интереса на българските хотелиери и туроператори към една такава система е изключително малък а решението вече го има на пазара. Тъй като статията е рекламна и в нея се визират фирми, организации и продукти, ще си позволя да ви информирам, че Антъни Софтуер вече имат такъв продукт ASTour. Той включва - хотелска система (фронт офис, домакинство, фактуриране, портал за онлайн резервации и плащане с кредитни карти - това на което клок му викат WBE), туроператорска система с b2b и booking портали с интернет резервации и плащания. Системата ASTour поддържа XML протоколи за обмен на информация с други подобни международни системи, което я прави напълно "отворена".
Хубаво е, че е написана тази статия, но мисля, че автора не е попаднал на точния човек, който да обясни как точно стоят нещата.

Анонимен потребител
от Тя Анонимен, 11 май 2011, 16:28 13 Намирате този коментар за неуместен?

Точно горния постинг е реклама. Астур или Антъни софтуер е фирма на господин Антон Георгиев. Тъй като съм му сърбла попарата преди съвсем не смятам, че Антон е човека който трябва да дава оценки по въпроса за хотелския софтуер. Не познавам добре Клок, чувала съм по-скоро добри неща за тях и не мога да коментирам тях, но реших да се включа като видях горния постинг на невероятната фирма Ас тур.

Анонимен потребител
от Клок Анонимен, 11 май 2011, 21:35 14 Намирате този коментар за неуместен?

Току що видях коментара на Антон Георгиев. Работя в Клок и искам да уверя г-н Антон Георгиев и всички заинтересовани (не знам дали наистина това е собственик на конкурентна фирма за хотелски софтуер), че описаното от нашия управител г-н Тръпчев не е продукт, който тепърва разработваме, а реална раьотеща платформа. Първият ни сертифициран интерфейс с он-лайн канал (booking.com) е от 2009, първата версия на WBE е от 2004, а управлението на договори с туроператори е неразделна част от продуктите ни от самото им начало през 1996. Всичко, описано в статията е нещо напълно релно и действащо и ако някой иска да го види - нека се свърже с нас. Www.clock-hs.com. Благодаря.


НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly