Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Тема на броя | Предизвикателствата на мрежата

Предизвикателствата на мрежата

Автор: Екатерина Геловска

[Shutterstock]

Как интернет променя туристическата индустрия? Заплаха или предимство е той за нея? Отговорите на тези и други подобни въпроси се опитаха да дадат участници в конференцията Trends & Information Travel Distribution Summit, която се проведе в началото на ноември в София. Форумът, организиран от eCommerce Academy, акцентира върху развитието и тенденциите в онлайн реализацията на туристически пътувания.

Една от целите на конференцията бе да привлече вниманието на българския туристически бизнес върху факта, че България изостава в сферата на интернет технологиите и иновациите, използвани в туризма. България като дестинация в световен мащаб не е добре известна, съобщенията са много разнопосочни, а сред туристите, които посещават страната, се усеща чувство на несигурност и липса на информираност, коментира Краси Симонски, един от организаторите на форума. По думите му с навлизането на новите технологии и възможностите за оптимизация на бизнеса туристическият бранш е изправен пред нов избор. До този момент авиокомпаниите, компютърните системи за резервация, туристическите агенции, компаниите за разплащания по банков път, които оформяха традиционния туристически бизнес в интегрирана мрежа, бяха взаимно зависими. Днес онлайн технологиите предлагат нов бизнес модел, който внася съществени промени във взаимовръзката между тези страни. Компаниите стават все по-малко зависими едни от други и по-конкурентоспособни. Така, вместо да делят клиентите си, отделните сектори в туристическия бранш се състезават за тях, подчерта той.

Хотелиерите по света се притесняват. Не заради икономическата криза и намаляването на броя на туристите, а заради бързото развитие на технологиите. Те позволяват едно събитие да се проведе виртуално, което намалява необходимостта от пътувания и настаняване, каза пред Hotels&Restaurants Magazine Брендан Мей от IDeaS Revenue Optimization. Според него обаче технологиите са заплаха само за онези, които не ги използват, а за всички останали са необходим съюзник. "Бъдещето на хотелиера ще се промени, когато аз като гост от София няма да имам нужда от стая в Сингапур", посочи и генералният мениджър на "Шератон хотел Балкан" Герасимос Пердикарис.

Успешните продажби зависят до голяма степен от това

Какъв е сайтът на хотела

посочиха лекторите. Те се опитаха да прогнозират и какво представлява сайтът на бъдещето. Дискусиите откроиха два противоположни подхода и две противоположни мнения. Според Петър Панайотов, търговски директор в TravelStoreMaker.com, хотелиерите трябва да заложат повече на собствените си сайтове, а не на посредници, защото последните струват твърде скъпо. По думите му едва 10% от хотелите в България правят резервации онлайн. Обикновено причината е в недобрия сайт, което означава, че е лоша навигацията, че посетителите не могат бързо да се насочат към резервация и да преминат през процеса без усложнения. Той смята, че сайтовете трябва да се превърнат в портали, на които директно да се осъществяват продажби на различни услуги на потребителите. Ако хотелиерът иска да поддържа добро ценообразуване, трябва да продава хотела си директно. Порталите на независимите хотели дават възможност на потребителите да усетят атмосферата на избрания обект – нещо, което не може да стане на сайтове посредници, където се публикуват ограничен брой снимки.

Какво губи печелившият

На сайтове посредници между конкурентни хотели се разразява истинска ценова война, в която не е задължително печеливш да е победителят. В надпреварата за привличане на гости те предлагат все по-ниски цени и понякога слизат до нива, при които нормалното функциониране на хотела е невъзможно. Според Петър Панайотов за независимите хотели е твърде висока цената за появата им в спонсорираните линкове на търсачките, затова подобно нещо могат да си позволят само големите хотелски вериги. Той предлага на хотелиерите директно да предлагат продуктите си на крайни клиенти, без да минават през посредник, като изградят портал. Той трябва да дава възможност на потребителите да правят резервации в реално време, както и да предлага много други услуги, така както това вече се прави от нискобюджетните авиокомпании, които генерират приходи чрез продажбата на допълнителни услуги.

Повече или по-малко

Според Брендън Мей, експерт бизнес и продажби в Ideas, хотелиерите трябва да се съсредоточат върху присъщите си дейности. Те трябва да са насочат към подобряване на сайта, увеличаване на продажбите и оптимизиране на приходите. Ако се захванат с твърде много неприсъщи за тях дейности, те ще изгубят фокуса и ще разпилеят усилията си, казва той. "Не съм привърженик на предлагането на самолетни билети на сайта на хотела например. Това е напълно излишно, защото обикновено клиентът резервира хотела едва след като си е закупил самолетните билети. Освен това никой не отива на почивка в хотел, всеки избира дестинация и чак след това идва изборът на хотела", поясни той пред HOREMAG.

Според него най-важното е да се оптимизират продажбите и да се определи най-целесъобразното за хотела съотношение между каналите за дистрибуция. Но още по-важно е цените в различните канали да са равнопоставени и почтени.

Разчупване на традиционното

Хотелиерът може да разчупи рамките на традиционното предлагане, като предостави нови възможности на клиентите си, смята Андреас Бирнер, генерален мениджър на гръцкия "Сани ризорт". В разговор с HOREMAG той посочи, че през юни т.г. са въвели на сайта си възможност за динамично пакетиране и само за сезона приходите от продажбите онлайн са нараснали на 3 млн. евро.

Около 80% от британските туристи, които са пазар номер 1 за курорта, са избрали новата опция, останалите 20% са направили традиционните резервации за хотелско настаняване. В различните държави обаче регулациите са различни, така че подобни продажби може да подлежат на санкциониране при липса на лиценз за туроператорска дейност, предупреди той. В Гърция например такъв лиценз изобщо не се изисква, докато на британския пазар законът не позволява работа без лиценз, поясни хотелиерът.

Динамичното пакетиране според него е добра опция, която в бъдеще ще продължи да се развива, така че онзи, който желае да разшири бизнеса си, трябва да се възползва от нея.

В същото време курортът продължава да работи и с останалите канали за дистрибуция – около 50-60% от базата се продава чрез туроператори, като големите ТУИ и "Томас Кук" държат 15% от продажбите. Общо са подписани над 380 договора за дистрибуция, подчерта той. Поради важността на британския пазар за курорта през тази година "Сани ризорт" създаде собствена туроператорска фирма във Великобритания, която продава чрез многобройни турагенти базата си. В крайна сметка обаче не туроператорът, а заетостта прави цената, туроператорът само докарва туристи, обобщи Андреас Бирнер.

Видеоклиповете – инструмент за продажба

Видеоклиповете могат да бъдат превърнати в истински инструмент за увеличаване на продажбите, смятат експертите. Няма значение дали става въпрос за сайт на дестинация или на хотел. Включването им води до повишаване на атрактивността на сайта, до задържане на вниманието на посетителите, до удължаване на престоя им на сайта, повишава ангажираността на посетителите към сайта и в крайна сметка и до реални продажби.



Дискусия2 коментара+
Анонимен потребител
от Mariya Анонимен, 12 януари 2011, 14:42 1 Намирате този коментар за неуместен?

Бих те ли желали вашият хотел да бъде представен в някои от водещи онлайн портали за резервации като booking.com, expedia.com, hotel.de, venere.com, atrapalo.com, lastminume. com, laterooms. и други.
YOURHOTELWEB е компания, предлагаща широка гама от услуги, фокусирани впоследните тенденции на еCommerce. Ние подкрепяме двупосочно дистрибутори и хотелиери на онлайн пазара като създаваме партньорство между двете страни. Като разчитате на нас, вие можете да:
* увеличите Вашите продажби и приходи.
* спечелите конкурентноспособност на онлине пазара.
* разширите Вашите настоящи пазари и навлезете в нови.
* подобрите Вашата оn line позиция.
За повече информация посетете нашата страница www.yourhotelweb.com или ни пишете на yourhotelweb.mariya@gmail.com.

Анонимен потребител
от Димо Желев Анонимен, 26 февруари 2011, 04:12 2 Намирате този коментар за неуместен?

Колеги,
прощавайте привлякохте интереса ми с тези иновативни услуги, но този тип темплейт сайтове съчетани с липсата на телфони и фирма стояща зад сайта малко плаши.
Поздрави и успех!


НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly