Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Тема на броя

Тема на броя

Брой: 64 - 2009

Сезон 2009: Циганското лято на българския туризъм (13/10/2009)

След стреса от очакваните загуби браншът продължава да е оптимистично настроен за предстоящите записвания

Циганското лято са онези няколко дни през есента, в които, макар измамно и скъпернически, слънцето и споменът за август все още топлят. Ако се отдаде на фаталната си любов към лятото, човек може дори да си въобрази, че този път зимата може и да се размине. Не че ще се случи. Просто мисълта е приятна. Прочети още...

Туризмът у нас се развива чрез "кръчмарската реклама" (13/10/2009)

Ура за сезон 2009!

В началото на годината всички предричаха срив. Позоваваха се по инерция на глобалната криза. Големите туроператори обаче казаха, че ако сезон 2009 завърши в условията на криза на минус 10 %, трябва да викаме ура, защото това ще бъде плюс на фона на останалите държави Прочети още...

В криза ли са пътуванията (13/10/2009)

Българинът обича да пътува и дори кризата не го спира. Такъв извод може да се направи от данните на статистиката, според които през юли близо с 15% повече българи са пътували зад граница в сравнение със същия месец на миналата година. Прочети още...

Брой: 63 - 2009

Зелено гостоприемство (03/09/2009)

За хотелиерите да бъдат еко означава да съобразят с природата целия си бизнес – да преоборудват хотелите така, че всички процеси в тях да бъдат екологични: да спестяват вода и енергия, да намалят боклука и да въведат разделното му събиране, но също и да прилагат социално отговорни методи. Прочети още...

Интелигентните сгради пестят пари и ресурси (03/09/2009)

Да бъдем еко днес е повече от актуален призив. Но мнозина представители на хотелиерския сектор у нас все още правят директни асоциации на екопрактиките с практиките на селския, алтернативния и други видове туризъм, които са базирани на опазването на околната среда в най-буквалния смисъл – в природата. Прочети още...

Метрополитън: Един добър пример (03/09/2009)

Хотел "Метрополитън" е един от висококатегорийните столични хотели, в чийто цялостен мениджмънт е залегнал принципът на отговорното потребление на ресурсите. "Още на ниво проектиране инвеститорите са помислили за ефективността на сградата от гледна точка на архитектурата и използваните материали. Прочети още...

Warmed by the Sun (03/09/2009)

Соларните системи не са новост на световния пазар, но в последните години те добиват все по-голяма популярност. Прочети още...

Първа помощ за водата (03/09/2009)

България е една от петте страни в ЕС с най-малко водни ресурси. Колкото и да не си даваме сметка за това и да не го усещаме реално, статистиката сочи, че периодично между 3 и 5% от населението у нас е поставено на воден режим, а на много места качеството на питейната вода е лошо Прочети още...

Екомаркировка (03/09/2009)

Макар че преди малко повече от година списание HOREMAG посвети цял брой на темата за екохотелите (бр. 3/2008 г.), за екологичното управление на хотелите и задължителните екологични критерии, на които те трябва да отговарят, няма как да не се върнем към тях, когато говорим за екотехнологиите. Прочети още...

Брой: 62 - 2009

Храната на всички времена (15/07/2009)

Откритият огън е най-старият начин за приготвяне на храна в света. Единствената разлика са съставките и използването на огъня. Без да има точна статистика, твърди се, че това е и един от най-използваните методи за готвене. Прочети още...

1 коментар

BBQ за шампиони (15/07/2009)

Линчбърг е малко селце с население 361 жители близо до Нашвил в щат Тенеси. Но има три факта, които го правят доста интересно място: първо, това е родното село на Джак Даниелс и именно тук той прави първата си дестилерия; второ – откакто е отворена, е въведен и истински действащ сух режим – пълна забрана за консумация на какъвто и да било алкохол, дори бира; и трето – всеки октомври Линчбърг посреща хиляди гости, дошли да наблюдават световния шампионат по барбекю "Джак Даниелс", който се провежда ежегодно от двадесет години насам. Прочети още...

Избираме оборудване (15/07/2009)

Тъй като готвенето на открито е предпочитано от все повече хора, пазарът откликва на търсенето с все по-голямо разнообразие. Има различни по големина барбекюта и скари – преносими и стационарни, на въглища, дърва, газ, електричество. Има сглобяеми модели с колелца, които са изработени от олекотени метали и са подходящи за пикник. Има и такива, които веднъж монтирани в заведението, остават на същото място с години. Прочети още...

Брой: 61 - 2009

В тематичния свят на забавленията (15/06/2009)

Когато една атракция или услуга е подчинена на някаква тема, тя винаги привлича повече внимание. Тематичните кафета, ресторанти и хотели винаги се радват на успех. Това се отнася в същата степен и за тематичните паркове, които в днешно време са синоним на парковете за забавление, въпреки че не всички от тях реално имат силно изразена тема. Прочети още...

Парковете в Европа (15/06/2009)

Днес в САЩ тематичните паркове са много по-популярни, отколкото в Европа и други част на света. В Централна Флорида, особено Орландо, има повече тематични паркове, отколкото във всяка друга дестинация по света. Прочети още...

Аквапарковете между "бавната река" и "черната дупка" (15/06/2009)

"Местата край басейните не достигат!" Още преди години тази тревожна констатация задейства два от рефлексите на туристическия и хотелиерския бизнес. Единият сработи бързо и по-скоро самоубийствено. Броят на басейните по черноморското крайбрежие нарасна в права пропорционалност с този на хотелите. Прочети още...

1 коментар

Тематична скука в България (15/06/2009)

Не би било пресилено, ако кажем, че понятието тематичен парк няма почва у нас. В България няма нито един голям увеселителен парк, още по-малко тематичен. София пък вероятно е единствената столица в ЕС без подобно съоръжение, откакто, без да стане съвсем ясно защо, Софияленд изчезна през 2006, четири години след като отвори врати с инвестирани над 35 милиона лева. Прочети още...

Хотелът – част от темата (15/06/2009)

Секторът на тематичните паркове в Европа се разраства, което води до нарастване на конкуренцията. В същото време намалява броят на посетителите на тематичните паркове. Прочети още...

Да си построя ли аквапарк? (15/06/2009)

Да, но планирайте умно, е съветът на професионалистите

В България съществуват десетина аквапарка – самостоятелни или по-малки, част от хотелски комплекси, така че изграждането и оборудването на тези съоръжения вече не е нещо непознато за нашия пазар. Броят на фирмите, които се занимават с проектиране и изграждане на подобни съоръжения – частичнo или цялостно, надхвърля 30, като някои от тях имат опит с изграждане на аквапаркове и в чужбина. Прочети още...

Брой: 60 - 2009

За цялото семейство (14/05/2009)

Целта на пребиваване в един хотел определя очакванията и поведението на гостите. Нормално е, когато човек е във ваканция, да си позволява повече волности в ежедневието. Да става по-късно, да закусва бавно и продължително, да получава разнообразна и здравословна храна. Изхранването е част от продукта, който хотелиерът продава и който оказва решаваща роля при постигане на пълна задоволеност у гостите. Храната е нещото, което изисква много усилия, умения и старание, за да бъде приготвена и поднесена, но въпреки това не може да бъде харесана еднакво от всички. Прочети още...

Предишна | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Следваща

Можете да видите статиите от старите ни броеве в нашия архив.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly